Dôležitá  je ale otázka: Meniť nejak svoj životný štýl len preto, že som tehotná?

 

Ste tehotná? Neberte to na ľahkú váhu!

       Každý človek má nejaký životný štýl. Vybral si ho, lebo sa s ním stotožnil a veci, ktoré robí dennonenne patria do jeho života. Veľa ľudí má aj svoj rituál, či je to hneď ráno alebo počas dňa. Niekto si hneď ráno zacvičí, iný ide na raňajky do fastfoodu. Žijeme tak, ako si myslíme, že je to vhodné. Akonáhle žena otehotnie, teda zistí, že sa dostala do štádia tehotenstva, chce sa začať o seba viac starať. Hneď jej napadne koľko kilogramov priberie, ako jej narastie bruško a u mnohých žien aj problémové partie ako sú stehná, sedací sval alebo ruky a tvár. Dôležitá je ale otázka: máme meniť svoj životný štýl len preto, že sme tehotné?

Sú dva druhy žien. Tie, ktoré cvičili – či už celý život alebo aspoň rekreačne – a ženy, ktoré necvičili nikdy – či už z dôvodu že sa im nechcelo, nie sú športové typy alebo jednoducho neboli tak vedené od malička. „Tehuľky“, ktoré sa venovali akejkoľvek športovej aktivite počas svojho života by nemali prestať. Samozrejme, že treba z intenzity cvičenia ubrať. Pokiaľ ste boli zvyknuté na pohyb v posilňovni, dvíhať činky, behať na bežiacom páse a podobne, nemusíte prestať. Základom je, aby ste sa vy cítili pri tom dobre a nezabúdali na vhodnosť cvikov, pretože niektoré (skoky, cvičenia zamerane na brušné svalstvo, šprint…) by mohli vám alebo bábätku ublížiť. Zamerať sa na cvičenia, ktoré využijete aj pri bábätku, čiže napríklad rôzne cvičenia na ramená (bábätko budete dvíhať časom aj nad hlavu a nebude mať stále pôrodnú váhu 3,5kg), predlaktia (pokiaľ bábätko nedrží hlavičku, vy mu ju podopierate, a tým pracujete s predlaktiami a zápästiami), bicepsy (využívate pri dvíhaní bábätka, pri nosení, pri kojení, uspávaní v náručí), stehná a lýtka (pri kočíkovaní a keď začne drobec chodiť, budete stále za nim v miernom podrepe). Keď ste sa predtým venovali pokojnejšiemu cvičeniu, ako je yóga či pilates, neprestávajte s tým a nájdite si variantu v tehotenskom štúdiu (gravidyoga). Lektorky sú certifikované a vedia, v akých pozíciách cvičiť môžete, čo v danom týždni ešte zvladnete a čo by ste radšej robiť nemali. Ďalšou voľbou je plávanie. Aj keď ste pred tým nechodili na plaváreň, môžete to skúsiť, možno sa vám uľavý od bolesti, keďže voda nadľahčuje a uvoľňuje svalstvo a celý pohybový aparát.

Otáznou je skupina žien, ktoré pred otehotnením necvičili vôbec a zrazu sa rozhodli, že chcú zmeniť svoj život. Naším odporúčaním je, baby nemeňte svoj život práve teraz. Vaše telo sa vyrovnáva s hormonálnymi zmenami, maternica rastie, rozširuje sa. Potrebujete na to energiu a pokiaľ začnete cvičiť práve teraz, vaše telo sa môže aj „zblázniť“ pretože vy budete dávat energiu na to, aby ste zregenerovali svalstvo  a nemyslíte pritom na bábätko. Vaše telo nebude stíhať dostatočne zásobovať bábätko aj vaše svaly. Takže si rozmyslite, kedy s pohybom naozaj začať. Keď chcete zmeniť svoj životný štýl cvičením, začnite ním až po pôrode. Keď ste vydržali bez cvičenia do teraz, vydržite ešte pár mesiacov. Ale to samozrejme neznamená to, že budete sedieť len doma a nič nerobiť. Prechádzky sú veľmi dobrou voľbou nie len pre vás, ale aj pre bábätko. Pohyb na čerstvom vzduchu urobí dobre vám obom.

Nemeňte svoj život pokiaľ súrne nemusíte, hlavne počas tehotenstva. Robte veci tak, ako vám vyhovujú alebo sa pri nich cítite dobre. Užívajte si tehotenstvo, pozerajte sa na veci s úsmevom a majte pozitívne myslenie. Odľahčí to vašu myseľ a budete sa cítiť príjemne.